dinsdag 7 juli 2015

Walk of Wisdom 5(http://walkofwisdom.org)

Vanmorgen ben ik weer in Malden gestart, waar ik gisteren was geëindigd. Het was ca. 07.50 u. De tocht begon in het bos van een soort landgoed. Ik hoorde en zag scholieren op weg naar school. De vogels waren wat stil of er waren er daar niet veel. Wel hoorde en zag ik insecten en vlinders en helaas hoorde ik ook geluiden van menselijke handelingen.
Via een brug over het Maas-Waalkanaal en de A73 kwam ik bij de Overasseltse en Haterste Vennen. Een prachtig gebied en heerlijk rustig.


Maas-Waalkanaal


Helaas is er met de foto's iets niet helemaal goed gegaan vandaag. Er zijn daar prachtige vennetjes; bij een ervan zag ik honderden felblauwe libelles. Op een uitkijkheuvel zag ik iemand met, wat ik aanzag voor een stoel. De persoon had een enorme bos haar.
De tekst vandaag:
Zach. 8: 16
Hier moeten jullie je aan houden:
Spreek de waarheid tegen elkaar,
bewaar de vrede door eerlijk en rechtvaardig recht te spreken.

Bij een restaurant aan de st. Walrickweg kon ik weer een ringetje halen en ook even wat drinken en me opfrissen. Het was al behoorlijk warm. Weer ging het de Vennen in alwaar de lapjesboom en de ruïne van st. Walrick. Helaas zaten er mensen te praten en was het niet rustig. Het zou een mooie plek voor meditatie zijn. Ergens hier zag ik die persoon met de bos haar weer. Hij bleek een fototoestel met grote telelens te dragen. Hij wilde graag foto's maken, maar kon door de afzettingen nergens dichtbij komen. 
Verder gelopen naar Nederasselt. De weg liep tussen aardappelen en mais door. Bij het nieuwe Mariakapelletje ontmoette ik eem Vlaams echtpaar. Ze wilden graag ergens wat drinken, maar nergens was een gelegenheid. Er moesten in die buurt volgens hen alleen maar brave mannen wonen, die niet naar een cafe gaan. 
De route bracht me op een dijk, die helaas geen water meer tegenhoudt. Na Nederasselt bracht de weg me in Grave, een mooi oud stadje, waar ik weer  een vogelringetje kon halen. Eerst moest ik over de brug.



In Grave ben ik even op een terrasje gaan zitten om in alle rust iets te drinken. Verder ging de tocht naar Velp, langs de Hertogswetering met blauw-zwarte vlinders of libelles. Ik kwam langs een klooster en een middeleeuws kerkje. 
Ergens op een bruggetje zag ik dit:


Toen ik iets na half vier bijna 28 km had gelopen, kwam ik bij een theetuin en besloot dat het genoeg was voor vandaag. 

En de tekst? Vrede bewaren door eerlijk en rechtvaardig recht te spreken EN door de waarheid te spreken. Dat laatste kunnen we allemaal doen. Daarmee brengen we de vrede dichterbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten