maandag 6 juli 2015

Walk of Wisdom 4(http://walkofwisdom.org)

Alweer de tweede wandeldag deze periode. Vandaag begon ik aan de Zwarteweg in Milsbeek en liep richting St. Jansberg. Uit de slootswal kwamen twee jonge hazen tevoorschijn, maar ze verdwenen weer net zo vlug. Ook hier weer blanke koeien. Het was nog frisjes; er scheen een voorzichtig zonnetje. Het rook naar gras. Ik hoorde veel insecten. 










Ik ging het prachtige gebied in.



Altijd fijn om de icoon weer te zien.
De tekst vandaag:
Jes. 32:17
En de vrucht van de gerechtigheid zal vrede zijn
de uitwerking van de gerechtigheid rust en veiligheid tot in eeuwigheid.

Het pad liep door het bos langs een beekje en kwam uit bij Plasmolen alwaar een heuse molen met schoepenrad. Een aardige mevrouw bood aan me rond te leiden. Ze vertelde dat in de oorlog alles was platgegooid, behalve de molen en het huis. De bevolking was voordien geƫvacueerd. Zij was in Oudeschoot en Oranjewoud terechtgekomen. Ze vond het leuk dat ik in Heerenveen woonde.





Vlak daarna raakte ik de weg kwijt. Op een gegeven moment kwam ik bij een punt waar ik al eerder was. Dat was de situatie die me onrustig maakte. De mobiele telefoon en google maps brachten me na ruim een uur weer op het goede pad. Groepen scouts waren actief in het bos. Ik kwam via het juiste pad op de Mookerheide bij een bankje met uitzicht op Cuijk. Daar zat iemand gitaar te spelen. Verderop staken een paar hagedisjes over.



Een eindje verder wezen vriendelijke jongensscouts me de weg via een hek naar het uitzicht op Mook. Op weg naar de Heumense Schans ontmoette ik nog meer scouts en bij het informatiepunt erover ook.

Bij het jachtslot Mookerheide kreeg ik weer een ringetje en.....kon ik toiletteren in twee opzichten. Langs het zweefvliegveld Malden en een watertappunt van particulieren voor sportende voorbijgangers belandde ik in het bos bij een laan met volwassen beuken en ook eentje met jonge beuken. Ze leken eindeloos, maar het was ook al bijna half vier. Bij de sportvelden van Malden ben ik gestopt. Niet daar waar ik vandaag wilde eindigen vanwege de verdwaalpartij.

En de tekst? Gerechtigheid leidt tot vrede, rust en veiligheid. Daar gaat het dus om. Dat we gerechtigtigheid doen. Steeds weer wordt dat appel op ons gedaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten