zaterdag 27 juni 2015

Walk of Wisdom 2(http://walkofwisdom.org/)


Hoe ga ik verder?
De eerste etappe was op 21 juni 2015 na de openingsceremonie. De rest van de tocht zal ik lopen tussen 3 en 14 juli. Dan loop ik alleen en dat is anders. Alleen door het bos vind ik best een beetje eng, maar zal me ook dichter bij mezelf en hopelijk bij God brengen.
Ik heb voor mezelf voor iedere dag voorstellen opgesteld. Dit om bewust te lopen. Het ziet er als volgt uit, maar kan nog veranderen:
Tijdens de hele wandeling geldt bij onrustige gedachten:

-tel je stappen van 1-10 tot je gedachten tot rust zijn gekomen
-zing een kort liedje/zeg een korte regel telkens opnieuw tot je gedachten tot
 rust zijn gekomen
-noteer goede invallen en belangrijke gedachten
 
1. loop 10 minuten in stilte: wat hoor je?
                                         wat zie je?
                                         wat ruik je?
                                         wat voel je?
2. Maak een foto die bij één van bovenstaande past en maak er een 
    beschrijving bij                                                                         
3. Hoe voel je je?                                                             
4. Neem een tekst tot je om daar de volgende 2 uur op te kauwen                
5. Schrijf je gedachten daarna op; eventueel aan de hand van de volgende
    vragen:
    -waar blijven mijn gedachten haken
    -wat zegt de tekst mij
    -komen er gevoelens boven?
    -zet de tekst me ergens toe aan?
6. Door wat voor een landschap wandel je vandaag? Wat kom je aan
    bijzonders tegen?
7. Zegt dat iets over jou, over jouw leven? Heeft het jou iets te zeggen?
8. Neem aan het einde van de wandeling 15 minuten de tijd om de tocht te
    overdenken en je gedachten te noteren en eventueel een gebed uit te 
    spreken.

Ik hoop per dag tussen de 20 en de 25 km te kunnen lopen, maar dwing mezelf er ook niet toe.
Voor elke dag heb ik een Bijbeltekst gekozen, waarin het over vrede gaat. Dat is per slot van rekening het thema waarop ik zal lopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten